Texten är ett försök till en undersökning av ett utsnitt ur en arbetsmetod för en konstnärlig praktik (raketa *) åren 2000–2009, med fokus på verksamhetens olika projekts titlar. Denna utgångspunkt är vald för att titta på ett arkiv med en stark begränsning. Titlar har stor betydelse för ett verk - hur ett verk kommunicerar och upplevs – och formar mer eller mindra verkets gestaltning och innehåll. På vilket sätt formar en titel verkets gestaltning och innehåll?
Hur påverkar titeln verket?
Hur påverkar titeln läsningen av verket?
Vad kommer först i denna specifika praktik – titeln eller verket?
Kan en titel vara verket i sig?
En titel kan prata med eller mot verket, intressanta glapp kan uppstå mellan verket och dess titel. Vad innebär begreppet Utan titel – en vanligt förekommande titel inom konstnärlig praktik. Jag heter Åsa. Vad har det betytt och betyder för mig? Den konstpraktik jag arbetar inom har givits namnet r a k e t a – varför och vad har det inneburit? Vad betyder ett namn? En titel? Jag bor i Sverige. Sverige ligger i den del av världen som har givits namnet Europa. Gränser flyttas och försvinner. Namn – titlar – kommer till och försvinner.Vad är skillnaden mellan en titel och ett namn? Var överlappar begreppen titel och namn varandra?